Julafton minsann

Jaha så var det julafton igen. Läste just Sandras blogg så det verkar som om det blir nyår i åstorp om allt går som det ska här (jobbar på secret-plan-to-kidnap-Johan-and-take-him-to-the-party-to-have-fun-and-meet-him-again) hoppas jag lyckas med den planen. Annars får det bli plan B, som är ännu hemligare och så pass hemlig att jag inte ens tänker skriva ner den här HA HA!!! (ska ni veta om den får ni ta och ringa mig eller något eller bestämma träff på något ödsligt cafe i stan, vågar inte yppa dess planer för vem som helst var som helst, nej nej, den är super duper hemlig!!!

Men åter till julen. Så i år ska det än en gång vara utan snö... märkligt... men men, man börjar nästan bli lite van här nu... Första julen som jag inte känner mig helt tillfreds med att vara hemma. Skulle vilja vara någon annanstans idag. Samtidigt inte antar jag. men jag vet inte. den där julkänslan har inte infunnit sig. JAg fattar itne varför.Det är jätte konstigt. Kan det verkligen vara så att min julstämmning ligger uppe i Skene just nu??

Hur kan allting man gör ändras så plötslitgt? allt här hemma är ju det samma, varför blir jag då inte lika glad av platserna längre, av sakerna, av vännerna? är det för att nu mer än någonsin vill jag dela det med någon annan?? för att nu vet jag vem det är jag vill visa upp allt här hemma för??

Jag brukade innan tänka att en dag skulle jag visa det där och det där för någon, gå dit och dit med den personen, cykla upp till lövhall och ha en picknick där, gå över kjugekull, ha vattenkrig med i sjön, cykla runt sjön. visa mitt rum, mysa med framför vår tv, gå hand i hand genom stan och visa alla ställen som jag älskar att vara på., sitta tillsammans på brödboden och skratta tillsammans, se en film på kosmorama. eller bara sitta på mitt rum. Är det för att jag nu vet vem det är jag vill visa allt detta som det känns så mycket ondare i hjärtat? är det för att jag önskar så hårt att han är här nu. Ja det är nog så det är.

Men strunt i det nu. ska försöka träffa släkten idag och bara tänka på det. Så GOD JUL på er alla :) vi syns snarare än ni tror :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0