Dra ut tandjäveln!!

Den här dagen har kännts verkligen super lång. Detta enbart för att jag har väntat hela dagen på få komma in till mamma (som är min tandsköterska) och få en visdomstand utdragen. Trodde hon skojade med mig i tisdags när hon sa att vi måste dra ut den. Den har inte gjort ont eller något sånt men så som tanden låg så skulle den komma att göra mycket ont om den började kinka. Har nu suttit i 1 och en halvtimme i tandläkarstolen och gråtit och gråtit för att jag var så rädd. Det gjorde inte speciellt ont, eller rättelse det gjorde inte ont alls att dra ut tanden. Det som gjorde ont var när tandläkaren fick trycka ner verktygen i undekäken på mig eller när dom fick slita i läpparna för att dom inte kom åt. Har nu fått veta att det är tydligen väldigt besvärligt att få ut visdomständer från undrekäken. Inte nog med att det ska vara svårt men dessutom så växer min tand vågrätt istället för lodrätt vilket gör att den kilade sig fast i tanden framför och därför fick jag sitta så pass länge i stolen. var helt skakig när jag väl kom ur den och har fortfarande inte fått tillbaka all känsel i munnen och är fortfarande skakig i benen. FY FAN FÖR VISDOMSTÄNDER!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

man skojar aldrig om visdomständer... ;)

pöss

2009-08-16 @ 20:54:26
URL: http://20mars.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0