Halsfluss och nedräkning

Ja så var det då konstaterat att man hade fått halsfluss igen, suck. Det är den sjukdom jag brukar dra på mig med en sådär 3-4 års mellanrum så åker jag på att bli ordentligt sjuk och sängliggandes i 3 dagar och sen är jag på benen igen som om ingenting har hänt. Tur är väl det igentligen, jobbigare om man blir sjuk oftare och ja inte kan komma på benen så snabbt.

Märkte igår morse när jag vaknade att jag inte bara hade en vanlig förkylning vilket jag hade hoppats på när jag gick och la mig och fick åka in och skaffa medicin. Nåja bättre att jag blev sjuk nu istället för att jag blev det när jag kommer tillbaka till ön.
´Det är så jobbigt att vara sjuk, har legat hela helgen nu helt borta av feber och av ja bara trötthet av halsflussen. Hatar att man inte kan äta ordentligt. Är så grymt hungrig men så fort man försöker äta någonting som är av fastföda så gör det så ont i halsen så man inte får ner något. :P

Märkte att någon än en gång kommenterat på min stavning, ja jag vet att egentligen stavas med e (till denne någon som var trött och ändå orkade kommentera på det). Uppenbarligen känner inte denna trötta människa mig speciellt bra då jag är expert påa tt stava fel både med flit och inte med flit. Men ett ord som jag älskar att stava fel på är igentligen, för enligt mig stavas det med i, sen kvittar dte vad verkligheten säger till mig för verkligheten är för det mesta emot mig i alla fall :)

Kom på idag att nu är det bara 4 dagar kvar tills jag är tillbaka på ön igen, känns helt otroligt. Den här helgen har väl delvis gått så snabbt för att jag blivit sjuk men kanske också för att ja jag snart ska hem, för att jag längtar så himla mycket.

Glömde ju skriva något igår på alla hjärtans dag, det var ju främst för att jag var sjuk. Har än så länge inte fått något kort av JOhan, han har fått ett av mig. FÅr väl se om det dyker upp ett i min brevlåda eller om jag kommer få något mycket bättre än ett kort när jag kommer tillbaka till ön. Vi får väl se vilket det blir, hoppas på det sistnämnda i vilket fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0