Hjärteont och träningsvärk

Jaha då hade man varit och tränat igen, fan det där boxningspasset på torsdagar är sjukt tufft. Darrar fortfarande på fingrarna.

Men det är bara kul, var länge sedan jag tränade så hårt så att fingrarna darrade på mig. Bevisar ju att man tagit i ordentligt på passet. Måste hitta något lika kul att syssla med när jag kommer tillbaka till ön... ön ja...

Har bara tänkt på den hela dagen. Har saknat hela ön så sjukt mycket och framförallt Johan. Jag vet inte varför det varit så jobbigt, försöker ju tänka som så att det bara är att ränka ner nu, att jag snart är hemma igen. Kan vara så att det är så jobbigt för att jag varje dag sitter helt själv i det där rummet.

Har kanske inte hunnit berätta om min arbetsplats, jag sitter som sagt i ett väldigt kallt rum varje dag själv och tittar på fynd. Rummet är så kallt för att det är väldigt gammalt och väldigt dåligt isolerat. Själv är jag för att det är ingen som jobbar där nere och den nu något otrevliga osteologen har inte varit där på jätte länge.

Kanske är det för att jag suttit där själv och tankarna hinner flyga som man längtar hem så mycket. Jag har bara tänkt på Johan hela dagen och när jag fick prata med Sandra på lunchen, tack gode gud för att hon finns, så blev det bara värre. Då kändes det så påtagligt att jag var långt borta. Började faktiskt att gråta där framför datorn. Fick bita mig i handen så arg jag blev på mig själv för att sluta. Men Sandra är en så fantastisk vän, piggade upp mig så gott hon kunde med det avstånd som gäller och peppade mig att fortsätta dagen.

Väl nere i det kalla rummet igen så vandrade tankarna och tårarna ville komma, fick jobba på för att sluta tänka på sånt. Vet som sagt inte varför det var så jobbigt idag men ja det kanske är för att det är snart en vändpunkt. Jag hoppas att det ska gå snabbt nu i helgen för då är det inte så lång tid kvar tills jag kommer hem igen. Jag längtar så himla mycket hem.

om man kunde ta en röntgen bild på mitt hjärta just nu så skulle det säkert innehålla hur många sår som helst, det borde det göra för idag gjorde det så ont i det konstant så jag undrade om jag ens skulle klara av dagen. Men imorn blir det förhoppningsvis bättre. Då är det en ny låda, den 6, som ska öppnas. Bara 2 kvar sen. :)

Saknar dig Johan, vill bara hem till din famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0