Saknad och längtan, är det verkligen samma sak?

Satt och tänkte på det innan, saknad och längtan, är det verkligen samma sak??Jag tror inte det igentligen.

Längtan är något positivt, det är något du ser fram emot, något du snart kommer se och du är glad över det.

Saknad är något negativt, man är ledsen över något och saknar det, det känns långt.

Så vad har jag konstaterat med detta?? JO att jag just nu saknar Johan mer än något annat på denna jord, alltså är det tekniskt sett en negativ känsla då jag bara känner att jag vill gråta över det hela tiden. SÅ det jag konstaterat är att jag ska längta till ön istället och inte sakna den för att försöka få den där positiva inställningen jag saknat...mycket saknad och längtan där. Men ajg ska jobba på det i alla fall

Hade en hemsk mardröm i natt. Grundar sig nog på något vis på att jag såg filmen "28 dagar senare". Jag drömde att jag var i Visby eller någon annan hamnstad och hela världen hade blivit övertagna av zombies som var jätte läskiga. Jag hamnade i något gäng och vi sprang så fort vi bara kunde mot hamnen där det fanns båtar som vi kunde åka med för att komma bort därifrån. ÖVerallt så fanns det zombies och jag var jagad och jätte rädd. Och så lyckades jag till slut ta mig till båten, hade innan dess blivit av med hälften av dom i mitt sällskap. Men när jagkom dit så var inte JOhan där
Jag letade efter honom överallt men han var inte där och jag kunde inte få tag på honom. Så fick jag på någotvis veta att han hade blivit biten och också blivit förvandlad.
Fick veta i drömmen att jag kunde rädda honom och alla andra men då var jag tvungen att dö. Så jag gjorde det, jag minns att jag i drömmen kramade om honom när han precis skulle bita mig och då kom det ett starkt ljus som omslöt honom och alla andra så att världen blev helad igen men jag blev helt matt och var nog påväg att inte klara det... Sen vaknade jag..

Den där drömmen låter precis en bok jag börjat skriva på. Kanske var det insperation från den också. Låg och tänkte på den väldigt länge när jag vaknat. Funderade på om det hänt så i verkligheten och jag hade stått inför det valet vad jag skulle gjort då?

Efter lite betänkande kom jag fram till att jag skulle gjort precis likadant, räddat honom och alla andra. Skillanden är väl att när ljuset dött bort och alla mådde bra (där min dröm tog slut) så är jag ganska säker på att Johan inte sett till att jag dött. För det hade nog blivit väldigt jobbigt.

Kanske inte en så positiv dröm men men, det var en dröm. Kan det vara en dröm av att jag saknar han?? Ska inte sakna han, ska längta efter han. Bara 3 veckor kvar. snart är jag på ön igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0