Dop

Idag var jag på dop minsann. Mina sysslingar skulle döpas, tvillingar!! Dom var så små och väldigt söta (fast jag brukar inte alltid tycka det om spädbarn). MEn dom här var för ovanlighetens skull väldigt gulliga och väldigt duktiga på att vara tysta och inte skrika något alls :) dom brås väl någonstans på mig :D

Men dopet var väl inte bara trevligt, för det var väldigt konstigt att vara i den kyrkan. Jag har inget emot kyrkor, det får ni inte tro. Jag gillar att gå i kyrkan med lagom mellanrum och känna mig andligt stärkt. Men det här var inte som att gå på en vanlig andakt utan det var mycket frikyrkligt. Hade jag itne vetat bättre hade jag trott att jag gått in i fel kyrka. Fick lätt gåshud när det första prästen säger att vi ska göra är att bekänna våra synder!! Blev smått paranoid då.

Sen så skulle vi be, det är normalt och jag skulle inte klaga på det heller, om det nu inte var för att vi skulle be för Obama!! varför skulle vi be för honom??? det var ju snällt när han sa att vi ska be och tänka och försöka förbättra situationen med alla medel som råder i Gaza, för det är ju förståeligt. Men vilken kris har Obama som gör att vi måste be för honom??

På slutet av dagen idag så var jag på min brors hockeymatch, vilket inte gick så bra :( Han förlorade med 4-3. Men det var helt klart inte hans fel för det var dom du dumma domarna!! Dom kunde ju för tusan inte se offsiden som kom hela tiden!! och när det skulle bli utvisning så händer ingenting!! Helt jävla värdelösa.

Mycket verkar hända på ön har jag också märkt nu när jag inte är där. Längtar så tillbaka. Kan aldrig avgöra om det är en lättnad eller om jag bara plågar mig själv mer med att prata med alla på ön då jag bara blir mer påmind om var jag är och vad jag går miste om. Jag saknar Johan så oerhört mycket, det gör så ont varje gång jag pratar med honom men ännu mer ont gör det när jag drömmer om honom och vaknar utan han. Nåja, en vecka avklarad, tiden går väl snabbt nog för att jag snart ska vara tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Elena

men det var ju jättebra att han vill be för Obama! det är ju han som måste lösa alla kriserna så han behöver nog allt stöd man kan få.. bättre än den gamle gubben som satt innan honom iaf!!

2009-01-25 @ 23:25:38
URL: http://elena-bengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0