En dikt till Sandra

Ja som jag lovade så ska jag här nu försöka skapa en dikt till en av de bästa vänner jag har här i livet, det vill säga Sandra. Hon är fantastiskt duktig på att pigga upp mina dagar och försöker verkligen att bli lika förvirrad som jag, men där får hon nog ge upp för det är en livsstids träning som ligger bakom det här. .

Så här kommer den, får se om damen blir nöjd med den:

Då morgonen är grå

Och dagen känns lång

Då hjärtat är tungt

Och natten känns evig

Då kommer du

Som ett ljus i mitt liv

Och lyser upp det gråa

Och ger mig nya krafter

Till att ta nästa steg

Och att våga gå framåt

Du är den som ger mitt leende åter

Du finns där och är en sann vän

Du lyser som en klar stjärna

Som på himlen om natten.

Lyser upp och visar väg

För så många fler än endast jag

Hoppas du alltid lever ditt liv så

Rakt, lysande, varmt och fint

Ty sådan är du

Och det är därför det är så fantastiskt att få vara din vän

.

.

Många kramar från Elna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0