Man kan ju undra var vissa fick sitt körkort

Åkte buss till jobbet idag som vanligt, men det var fan i mig ingen vanlig busstur det inte. Först var bussen sen, det var inte så farligt för min del för jag hade inte bråttom till jobbet, men det blev problematiskt eftersom det kom mer och mer folk och det var en som var i rullstol som skulle på. Min buss brukar vara på plats 10 minuter innan avgång för att man inte ska behöva stressa men den här busschauffören var tydligen inte en av dom som tänkte så. Han kom fem minuter efter avgångstid och var bara allmänt otrevlig mot alla som steg på. Bussen blev full direkt och många fick stå. Mitt emot mig satte sig en kvinna i 50 års åldern och några vännninor till henne. OCh sen bar det av, och fort som tusan gick det, han höll nog 10 km över tillåtna hastighet. Helt plötsligt så fick han syn på att det stod folk på nästa hållplats så då tvärnitade han för att ta upp denne, vilket gjorde att till och med jag som satt ner fick ta för mig för att inte ramla framlänges in i damen framför. Detta satte ju igång 50 åringarna och det var det enda dom pratade om sen hela vägen ner till Åhus hur oansvarig man kan vara som kör så fort och tvärnitar så. Busschauffören i sin tur måste ha hört vart enda ord dom sa för snabbare gick det bara och han vägrade dessutom stanna och släppa av några passagerare. Ja jag tyckte då det var ett under när jag kom helskillnad av den där åkturen, hoppas nu inte det är samma kille som ska köra mig tillbaka till stan ikväll,då tror jag faktiskt att jag väljer att gå 2 mil istället :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0