En kväll för mig själv... med störande objekt

Ja det här har varit en hyfsat skön måndag ändå. Innehållt alla de irretations objekt som en måndag ska. Vaknade till det underbara ljudet av en grävskopa som dras mot marken full med kullersten. Vaknar då till detta kl halv åtta på morgonen och konstaterar bittert att ja ännu en vår så har dom fått för sig att lägga om adelsgatan precis under mitt fönster. När jag senare idag kom ner och såg hur mycket dom lyft av gatan och hur mycket sten som är borta insåg jag att ja jag får vara tacksam om den närmaste veckan får någon sömn. Underbar start. Satt sen och sökte jobb, vilket gick hyfsat, men tänkte på mitt gamla ex och ja då gjorde ju saken bara sämre. Missade att äta lunch och var väldigt borta när vi sen hade ett sent styrelsemöte. Kom slutligen hem, hem ljuva hem, och upptäckte att ja min roomie är hemma och ja han för ljud och ja han stör mig i min vardag. Så nu sitter jag här i min soffa, hör psykoskratt var och varannan minut från honom. Dock har dagen inte enbart bestått av dåliga saker, jag har haft vackert väder, planerar en resa till Hudiksvall och pratar med Elena på msn :) det väger upp lite av dagens motgångar. Funderar på att allvarligt leta upp en burk med spindlar och som avslutning på dagen slänga in till min käääära roomie.... är helt klart värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0